Vi ser adfærd som en afgørende faktor for, hvordan værdier og strategiske mål omsættes til konkret handling i virksomhedens hverdag.
Kultur og adfærd er én af de tre grundpiller i vores forretningsmodel og udgør det praktiske og synlige udtryk for virksomhedens kultur og identitet.
Hvorfor adfærd er vigtigt
Adfærden former ikke blot den interne dynamik mellem medarbejdere, men også virksomhedens relationer med kunder og samarbejdspartnere. Vi hjælper virksomheder med at skabe en adfærd, der afspejler og understøtter virksomhedens kerneværdier.
Fra værdier til handling
Vi tror på at adfærd og kultur hænger uløseligt sammen – kulturen er det miljø, der skaber rammerne for, hvordan mennesker agerer og interagerer, mens adfærden er det, der bringer kulturen til live gennem konkrete handlinger. Når der er sammenhæng mellem virksomhedens identitet og den adfærd, der udleves i praksis, styrker det både medarbejderengagement og virksomhedens eksterne image.
Involvering er en af vores største kæpheste. Det samme bør det være for dig. Involvering skaber engagement, motivation og ejerskab blandt medarbejderne. Det er lige præcis dét som workshops kan bidrage til, ligesom det er et effektivt værktøj til at samle værdifuld indsigt på meget kort tid.
Derfor er workshop også et vigtigt udgangspunkt, når vi arbejder med implementeringen af jeres identitet ned i jeres kultur. Her sammensætter vi i de fleste tilfælde en gruppe af udvalgte repræsentanter for jeres kultur, som I tror på er de ideelle kulturbærere for lige præcis jer. Workshoppen har til formål at arbejde med jeres værdier og omsætte disse til helt konkret adfærd, som implementeres på afdelingsniveau, ligesom vi belyser eksisterende adfærd som enten skal demonteres og/eller fortsætte.
Vi samler inputs fra workshoppen og nedfælder den ideelle adfærd på afdelingsniveau, ligesom vi udpeger konkrete datapunkter, som gør adfærden målbar og gør det muligt for jer at arbejde handlingsorienteret med jeres kultur.
Vi måler jeres nuværende situation og sammenholder denne med jeres ønskede og ideelle fremtidige position. Her har vi muligheden for at præsentere jer for det reelle billede af jeres kultur og virksomhed, set fra medarbejdernes perspektiv og det er i denne fase, at I får helt konkrete indsigter i jeres nuværende employer brand.
Indsigterne er nødvendige for at I, som virksomhed kan arbejde handlingsorienteret med jeres kultur og employer brand. De giver jer mulighed for at udarbejde konkrete aktionsplaner for hele tiden at rykke jeres virksomhed mod en stærkere kultur og et stærkere employer brand.
Udover at I således får skabt en rød tråd mellem det I siger, I er (jeres identitet) og det medarbejderne oplever, så øger i både trivsel og arbejdsglæden og arbejder dermed målrettet mod at skabe et stærkt og bæredygtigt employer brand, der formidles gennem word-of-mouth.
I fastholder således ikke blot nuværende medarbejdere, men tiltrækker også ny, kvalificeret arbejdskraft gennem et godt og konsistent omdømme.
Historier fortalt af mennesker, til mennesker, er den mest troværdige form for markedsføring, du kan skabe.
Vi står klar gennem hele processen med professionel rådgivning, ligesom vi bidrager til at udarbejde konkrete aktionsplaner
Vi igangsætter kontinuerlige målinger for at sikre en effektiv implementering af adfærden. Målingerne udformes med udgangspunkt i workshoppen og tager udgangspunkt i jeres værdier. Sådanne målinger giver jer som virksomhed mulighed for hele tiden at optimere implementering samt iværksætte nødvendige aktiviteter for at skabe en stærk og konsistent kultur.
Frekvensen af målinger varierer fra projekt til projekt, men vi anbefaler typisk seks målinger i det første år og derfra op- eller nedjustere alt afhængigt af behov.
Medarbejderkoncepter: Preboadring, onboarding, udviklingsforløb
Vi arbejder med preboarding hvor vi klæder den oplæringsansvarlige på til den specifikke opgave. Onboarding bruger vi som et værktøj til især at afsikre sikkerhed og vi tænker som en meget bredere forestilling end den gængse. Udvikling bruger vi når onboarding er overstået og her er det vigtigt at medarbejderens udvikling ikke går ud til glemslen. Det er nemlig indenfor de to første år hvor risikoen er størst for at medarbejdere opsiger deres stillinger.
Mikromålinger
Vi anvender målingssoftware, hvor vi via mikromålinger af medarbejdere, baseret på spørgsmål gennem kultur, værdier og adfærd, beviseligt kommer frem til områder af organisationen hvor værdierne og de tilhørende adfærdsprincipper, ræssonerer i højere eller mindre grad hos medarbejderne.
Job scorecards
Dette er internt værktøj vi bruger til at coache eksisterende medarbejdere. Vi kigger på forventninger, og KPI’er, der er tilknyttet rollen. Job scorecards bruges også til at identificere udviklings- og forbedrelsesmuligheder – det kan anvendes kvartalsvis eller halvårligt.