Peppol

Hos Footprint Marketing Agency agerer vi ansvarlige for den kommunikative og digitale strategi for non-profit organisationen OpenPeppol, som står bag den globale digitale dokumentstandard Peppol. 

Løsning

Strategi

Website

Content

 

Læs mere om Peppol

OpenPeppol er en non-profit organisation som er med til at forme fremtidens udveksling af data mellem institutioner og virksomheder, særligt indenfor forretningsdokumenter, men også offentlige udbud, skat og snart også logistik. Her er Peppol mere involveret end de fleste måske er klar over, da en stor del af EU-medlemslande allerede har som krav, at udveksling af dokumenter B2G skal foregå via Peppol-netværket. Selvom navnet måske ikke siger dig noget, er der flere og flere lande på globalt plan som implementerer formatet som et lovkrav via deres digitaliseringsstyrelser.

 

Hos Footprint Marketing Agency har vi siden 2021 været med til at videreudvikle deres image og fokuseret på at sprede budskabet om de værdiskabende elementer af Peppol, via deres kommunikation og digitale tilstedeværelse, som overvejende var et EU-fondet projekt i starten. Her står vi med den løbende udvikling af deres strategi, har designet og udviklet deres nye hjemmeside samt har en løbende eksekvering af indhold og kommunikationsmateriale ud mod hele verden.

Relateret cases