Content Marketing

Content marketing handler om at vække nysgerrighed, engagere og fastholde dine kunder ved at dele relevante videoer, artikler, blogindlæg, nyhedsbreve, podcasts, SoMe-opslag mm. Content marketing er derfor en vigtig del af jeres reklamestrategi og værdifuldt at prioritere.

Hvad går det ud på?

Content Marketing er blot et andet udtryk for en metode og disciplin indenfor marketing, hvor man bruger målrettet indhold til at skabe øget synlighed og særligt leads som kan bruges til at salgsmodne potentielle kunder.

Ofte vil content marketing blive kombineret med en kampagne, hvor man annoncere med det indhold man gerne vil tilbyde sin målgruppe, i bytte for kontaktoplysninger, som kan bruges til retargeting. Men det behøver dog slet ikke være som omstændigt.

Fordi om det er fokuseret indhold eller ej, så er alt indhold man deler fra sin virksomhed i princippet content. Det handler blot om dets formål og forarbejde. 

For at opleve gode resultater med content marketing er det derfor vigtigt, at vi forstår hvilket indhold jeres kunder finder værdifuldt og er villige til f.eks. at afgive kontaktoplysninger for til leadgenerering. Men formålet kan også blot være, at i ønsker at være “top of mind” hos jeres målgruppe.  

Relateret Cases

Procon – Virtuelt Showroom

Med et virtuelt showroom i 3D kunne Procon skabe et digitalt miljø til onboarding og intern træning af medarbejdere, samt fremvise deres koncept til kunder globalt.