Identitet

Vi ser identiteten som kernen af forretningen, som skal forene virksomhedens kultur, adfærd og kommunikation og som styrker både den interne kommunikation og eksterne relationer.   

Identitet er én af tre grundpiller i vores forretningsmodel og fungerer som fundamentet for vores tilgang til at skabe varige og meningsfulde forandringer for vores samarbejdspartnere. 

Vi sætter ord på hvem “I” er

Vi arbejder for at skabe en klar og stærk identitet ved at hjælpe virksomheder med at sætte ord på, hvem de er, og hvad de står for. Når identiteten er tydeligt defineret, bliver den ikke blot et internt kompas for virksomhedens medarbejdere, men også en central drivkraft bag virksomhedens kultur og kommunikation.   

Tydelig identitet = Styrket forretning

En sammenhængende og stærk identitet sikrer, at virksomhedens værdier reflekteres i alle aspekter af forretningen, hvilket styrker kundetilfredshed, medarbejdernes trivsel, øger engagement og skaber en bedre sammenhæng mellem identitet, kultur og kommunikation. Vores arbejde med identitet danner grundlaget for langvarige relationer og bæredygtig vækst ved at forbinde kommunikationen mellem mennesker, kultur og forretning.  

Fra start til tydelig identitet

Identiteten er kernen af din forretningen og en nødvendighed for at forene jeres kommunikation, kultur og adfærd. Befinder du dig i en vækst fase eller anden form for forandringsproces, hvor du har et behov for at sikre og bevare kernen af din forretning, så er arbejdet med identiteten relevant for dig. Gennem workshops hjælper vi med at identificere din virksomheds identitet og involverer medarbejdere i processen for at skabe engagement og ejerskab omkring processen. Vi arbejder ikke med en one-size-fits-all workshop, men skræddersyer altid processen, så den imødekommer lige præcis jeres behov og den kontekst, I står i. Det vigtigste for os er at sørge for, at vi får skabt det bedst mulige fundament for det videre arbejde med implementeringen af jeres identitet.  

Vi sørger for at samle al materiale og inputs fra workshoppen og nedfælder dette i et samlet dokument, som beskriver jeres værdier, vision, mission og eksistensberettigelse og i mange tilfælde er det også i denne fase, at vi vil nedfælde jeres tone-of-voice. Det væsentligste i denne fase er, at vi, i samarbejde med jer, sikrer, at vi opbygger en stærk og autentisk identitet, som I kan genkende jer selv i. 

Vi hjælper jer med at implementere jeres identitet ud i alle led af forretningen – den vigtigste fase af alle, men som rigtig mange desværre glemmer. Det er i denne fase, jeres identitet for alvor får lov til at komme ud at leve. Det er nemlig her, den ikke blot står beskrevet, men hvor I sikrer jer, at jeres kunder, medarbejdere, samarbejdspartnere og omverdenen generelt ikke blot får lov til at læse sig til jeres identitet, men rent faktisk oplever den. Det gør de gennem jeres adfærd, jeres kultur og jeres kommunikation. Vi hjælper og guider jer gennem processen og sammen gør vi jeres identitet forståelig, konkret og let at efterleve. På den måde får I skabt et stærkt og bæredygtigt employer brand, en konsistent kommunikation der afspejler jeres identitet og en rød tråd gennem jeres forretning. 

Kontakt Julie og hør mere

Julie Nayberg Thomsen

Partner, Strategi & Identitet

M: +45 26 25 94 30

E: jnt@footprint.dk