Kommunikation

Vi gør kommunikation til en strategisk løftestang, der driver udvikling og bidrager til at påvirke adfærd, holdninger og opfattelser omkring din virksomhed. 

Alt er kommunikation; når du arbejder med din kultur, dine medarbejdere, dine værdier og adfærd, men også når du kommunikerer på sociale medier, på dit website, via trykt materiale eller andre digitale medier.

Forbindelsen mellem identitet og kommunikation

Hos os ser vi kommunikation som brobyggeren og sammenhængskraften mellem vores tre forretningsområder. Vi arbejder med strategisk kommunikation, som betyder at vi udvikler og eksekverer kommunikation, der passer til DIN forretning. 

Jeres strategi = jeres kommunikation

Derfor siger vi også, at vi kommunikerer bevidst, fordi vores budskaber er udviklet med udgangspunkt i din virksomheds mål, strategi og fokus.   

Faser

Når vi arbejder med strategisk kommunikation i din virksomhed, er det helt afgørende for os, at vi sammen med jer, får skabt et solidt udgangspunkt. Derfor tænker vi altid workshops ind i denne fase, fordi vi har muligheden for at indsamle væsentlige inputs fra flere mennesker på ganske kort tid. Workshoppen har altid til formål at trække viden ud fra medarbejdere fra forskellige afdelinger, således vi har få nuanceret og præcist et indblik i jeres kunder, influenser, beslutningstagere som muligt, ligesom vi altid sigter mod at få italesat jeres værditilbud overfor markedet. 

  • Vision, mission og værdier
  • Tone of Voice
  • Value Propositions,
  • Afrapportering
  • Udarbejdelse af personaer (målgruppesegmentering)
  • Forholdelse til visuel identitet 

Det varierer i forhold til projektets formål, hvad det præcis er, vi afrapporterer på, når vi har afholdt en workshop. Eksempler på indhold kan være: 

  • Tone of Voice
  • Business Model Canvas
  • Value Proposition Canvas 
  • Beslutningstagere, influenter samt målgruppesegmentering
  • Eller lignende. 

Når fundamentet og det solide afsæt er skabt sammen med jer, arbejder vi videre mod at udvikle jeres kommunikationsstrategi eller rådgiver jer til bedst mulig planlægning og eksekvering af jeres eksterne kommunikation. Her sørger vi for at have den bevidste kommunikation for øje, hvor jeres værditilbud, målgrupper, farver, fonte mm. er tænkt ind og skaber en rød tråd ind til kernen af jeres forretning. I denne fase udvikler vi elementer som: 

  • Kommunikationsstrategi
  • Visuel identitet
  • Tone-of-Voice 
  • Contentplaner 
  • Sitemaps 
  • Osv. 
 
Uanfægtet om vi samarbejder omkring jeres identitet, jeres kultur eller jeres kommunikation, så går vi altid holistisk til værk og prioriterer sammenhængskraften mellem de tre elementer og sikrer den røde tråd, så I kommer bedst muligt fra start mod et stærkt og konsitent omdømme. 

Har du behov for ekstra ressourcer til at eksekvere på din kommunikationsstrategi og som sikrer struktur og at jeres budskaber konstant forbliver relevante, så bidrager vi gerne med det. Vi har folk i huset med mange års erfaring med at drive en marketingafdeling, hvorfor eksekveringen af en kommunikationsstrategi, ligger os meget naturligt. 

Har du behov for at udvikle et nyt website, der er i tråd med din identitet, så har vi også kompetencerne til det og kører fuld projektledelse gennem hele processen. 

Har du behov for kommunikationsstrategisk rådgivning eller på anden måde sparring i forbindelse med udviklingen eller planlægning af dine marketingindsatser eller budgetter, så står vi klar sam sparringspartner til at hjælpe dig på rette vej, 

Kontakt Julie og hør mere

Julie Nayberg Thomsen

Partner, Strategi & Identitet

M: +45 26 25 94 30

E: jnt@footprint.dk