
Vi afholder kreative workshops med fokus på at sætte ord på alt fra vision, mission, værdier og kultur til målgrupper, personaer og value propositions.
En workshop skal bidrage til at skabe det bedst mulige afsæt for den efterfølgende kommunikationstrategi og har desuden til formål at skabe medarbejderinvolvering og -engagement, ligesom den skal sikre sammenhæng på tværs af kommunikationsdisciplinerne indenfor indhold, design, kultur og adfærd.

Nedefra og op. Oppe fra og ned. Men også på tværs. Det lyder måske en smule kringlet, men det er det slet ikke. Kommunikation er overalt; i jeres kultur, i jeres adfærd, i fortællingerne om jeres virksomhed, både til hinanden, men også til omverdenen, på jeres digitale platforme, jeres visuelle fremtoning og i måden hvorpå jeres virksomhed er struktureret. I al kommunikation lever jeres identitet. Derfor er forståelsen for og synliggørelsen af denne altafgørende for at skabe konsistent kommunikation for at skabe et konsistent image
Når vi hjælper jer med at definere jeres identitet, arbejder vi med følgende koncepter:
Corporate identity: Vision, mission, værdier og eksistensberettigelse
Visuel identitet: Farver, fonte, logo, skabeloner, ikoner, billeder mm.
Tone of voice: Jeres sproglige identitet og måden hvorpå I skriver på jeres kanaler.

Ram de rigtige mennesker, med de rigtige budskaber, på de rigtige tidspunkter og på de rigtige medier. Derfor arbejder vi i kommunikationsstrategien med flere elementer, såsom:
Målgrupper: Gruppen af potentielle kunder
Ideelle kundeprofiler: Den perfekte kunde til dine løsninger
Beslutningstagere og influenter: Hvilke personer træffer beslutningerne ude hos din målgruppe og hvem har indflydelse på den?
Personaer: Beskrivelse af dine beslutningstagere og influenter på individ niveau

Der er stor konkurrence om dygtige projektledere, ingeniører, håndværkere, serviceteknikere, rejsemontører mm. Og på et marked hvor efterspørgslen på kvalificerede medarbejdere er større end udbuddet, har det aldrig været vigtigere at kigge ind i sin employer branding strategi og sørge for at have en klar plan for, hvordan man både tiltrækker og fastholder de dygtige medarbejdere. Hos Footprint arbejder vi blandt andet med følgende koncepter indenfor employer branding:
Employer value propositions: De værdifulde elementer, som I kan tilbyde jeres medarbejdere af goder, udvikling, work-life-balance
Employee advocacy: Find dine medarbejderambassadører og motiver dem til at fortælle den gode historie omkring arbejdspladsen.
Kultur & adfærd: Er der sammenhæng mellem jeres identitet og værdier, og jeres virksomhedskultur og adfærd.

Vi har stor erfaring med at udvikle skræddersyede websites eller virtuelle showrooms i 3D. Vi har en dygtig webudvikler in-house og grafisk designer.

Employer Branding samt Talent Attraction er ofte en af de områder vi bliver kontaktet på. Ingeniør- og IT-branchen oplever stadigvæk stigende efterspørgsel herhjemme, hvilket resultere i hård konkurrence om de dygtige kandidater indenfor faget. Derfor har en gennemarbejdet Employer Branding strategi aldrig været vigtigere. Med vores egen kendskab til vind- og byggebranchen har vi stor indsigt i hvad en effektiv strategi skal indeholde.