Identitet og værdisæt
Hos Footprint tror vi på, at det bedste strategiske fundament skabes på baggrund af en veldefineret identitet. Derfor var første skridt i samarbejdet mellem 3WIS og Footprint også at få italesat virksomhedens værdisæt og den udviklingsrejse, som de havde begivet sig ud på. Identiteten blev stadfæstet på en workshop og efterfølgende fik vi i samarbejde udarbejdet den nye visuelle identitet, som først og fremmest havde til formål symbolisere skiftet til det nye 3WIS og derfra skabe genkendelighed på tværs af medier og indhold.
Content strategien
Udover at få italesat 3WIS identitet havde workshoppen også til formål at definere virksomhedens ideelle kundeprofil, deres konkurrenter, målgrupper og personaer. For at kunne opfylde målet om brandawareness på både kunde- og medarbejderniveau var det en nødvendighed at få et dybdegående kendskab til både de medarbejdere, de forventeligt kommer til at ansætte fremadrettet OG de influenter og beslutningstagere, som budskaberne skal ramme.
Eksekvering på flere niveauer
Som del af eksekveringen og udrulningen af 3WIS nye identitet, rummede strategien forskellige typer content, der var tilpasset virksomheden primære og sekundære målgrupper og på de medier, som de aktivt bruger. Udover en ny visuel identitet, udviklede Footprint i samarbejde med 3WIS en spritny hjemmeside, en contentstrategi på primært LinkedIn, messe- og brochuredesign, forfatning af dybdegående artikler samt medarbejderfortællinger.